from ‘Supply Chain and Logistics 128’
ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ ΟΤΑΝ Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ «ΜΙΛΑ» ΣΤΙΣ ΕΘΝΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Την τελευταία διετία, τόσο λόγω των αλλαγών που έφερε στην λειτουργία της αγοράς η πανδημία του Covid-19, όσο κυρίως της ραγδαίας μεταβολής των απαιτήσεων των πελατών, οι εθνικές μεταφορές «κλυδωνίστηκαν». Υπήρξαν, ωστόσο, εταιρείες που άντεξαν στον ανταγωνισμό και στις νέες προκλήσεις έχοντας να προτάξουν τις γερές βάσεις τους, την καλή εσωτερική συνεργασία και τη δυνατότητά τους να προσαρμόζονται στις αλλαγές.
• ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΜΑΙΡΗ ΕΥΘΥΜΙΑΤΟΥ
Μια από αυτές είναι και η εταιρεία Σιδηρόπουλος Μεταφορική, με πολυετή εμπειρία στις εθνικές μεταφορές, που όπως μας περιγράφει παρακάτω η κα Μαίρη Σιδηροπούλου, Διευθυντικό Στέλεχος της εταιρείας, στηρίχθηκε στην εμπειρία της και απέκτησε νέες δεξιότητες.
SC&L_Η τελευταία διετία αποτελεί μια πολύ δύσκολη περίοδο για την οδική εμπορευματική μεταφορά. Η εταιρεία σας, με μεγάλη εμπειρία στον χώρο, ποια προβλήματα έχει αντιμετωπίσει το διάστημα του Covid-19 και τώρα της ενεργειακής κρίσης; Πώς τα αντιμετωπίζετε ολιστικά;
Μ.Σ._ Η πανδημία και η πολεμική σύρραξη στην Ουκρανία αποτελούν μια μεγάλη πρόκληση για τον κλάδο των logistics, όπως και για εμάς τις μεταφορικές εταιρείες που αποτελούμε μέρος της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Κατά την περίοδο της πανδημίας, δημιουργήθηκαν πολλά προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα. Πολλά λιμάνια κι εταιρείες παγκοσμίως υπολειτουργούσαν με αποτέλεσμα να μην μπορεί να τροφοδοτηθεί σωστά η αγορά. Πολλά εργοστάσια έκλεισαν. Αυτό είχε άμεσο αποτέλεσμα και στην δική μας δουλειά. Αν και δεν σταματήσαμε να δουλεύουμε, η μείωση του κύκλου εργασιών ήταν δεδομένη. Είναι γεγονός
πως οι μεταφορικές ροές είχαν μειωθεί σημαντικά και πολλές φορές τα εμπορευματοκιβώτια που μεταφέραμε είχαν καθυστερήσει μεγάλο χρονικό διάστημα σε διάφορα λιμάνια.
Η πολεμική σύρραξη προστέθηκε στα προβλήματα που είχαν ήδη δημιουργηθεί λόγω της πανδημίας. Την περίοδο που διανύουμε, η ενεργειακή κρίση έχει ως αποτέλεσμα η τιμή του καυσίμου να καταγράφει συνεχώς ανοδική πορεία, γεγονός που μας επηρεάζει και πάλι άμεσα. Υπάρχει μια παγκόσμια πληθωριστική τάση. Όσο συνεχίζεται η εμπόλεμη κατάσταση στην Ουκρανία δεν θα σταματήσει αυτή η ανοδική τάση. Σ’ αυτό οφείλεται και η μικρή αύξηση στο κόστος μεταφοράς που έχει γίνει τον τελευταίο καιρό. Ένα ακόμα πρόβλημα αυτήν την περίοδο ήταν και η δυσλειτουργία στο λιμάνι της Σαγκάης, γεγονός που προκαλεί ακόμα περισσότερη αστάθεια στην τροφοδοσία των αγορών. Βέβαια το μεγαλύτερο λιμάνι του κόσμου άρχισε να επανέρχεται σταδιακά, οπότε θα γίνει και επανεκκίνηση των εφοδιαστικών αλυσίδων.
Οι συνθήκες που επικρατούν αυτήν την στιγμή είναι ιδιαίτερα δυσχερείς με απρόβλεπτες συνέπειες. Η δυνατότητα προσαρμογής στις νέες συνθήκες νομίζω πως είναι η νέα κανονικότητα.
SC&L_ Αποτελείτε ως εταιρεία, ένα ισχυρό όνομα στον χώρο, γνωρίζοντας καλά την εθνική μεταφορά. Ποια θεωρείτε ότι είναι τα στοιχεία που σας αναδεικνύουν και σας κάνουν να ξεχωρίζετε από τον ανταγωνισμό;
Μ.Σ._ Η εταιρεία Σιδηρόπουλος Μεταφορική Α.Ε. είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κλάδο διαχείρισης και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containers) στην Β. Ελλάδα. Καταρχάς ο ιδιόκτητος εξοπλισμός της εταιρείας είναι μεγάλος. Διαθέτουμε 42 ιδιόκτητα φορτηγά οχήματα, 10 ιδιόκτητα ανυψωτικά μηχανήματα για containers και 64 ιδιόκτητα επικαθήμενα για μεταφορά containers.
Τα 42 φορτηγά οχήματα, που διαθέτουμε, είναι εξοπλισμένα με συστήματα εντοπισμού θέσης (GPS). Οι πομποί που είναι τοποθετημένοι σε κάθε φορτηγό παρέχουν ακριβείς πληροφορίες για τη θέση, την ταχύτητα και την κατεύθυνση της κίνησής τους, αλλά ακόμα και για την κατανάλωση καυσίμου τους. Επίσης, με ανάλογο λογισμικό απεικονίζεται και γραφικά η θέση του κάθε οχήματος.
Οι κεντρικές εγκαταστάσεις της εταιρείας εδρεύουν στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης σε κομβικό σημείο, κοντά στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για μια ιδιόκτητη έκταση 80.000 τ.μ. όπου βρίσκονται τα γραφεία της εταιρείας και γίνεται η διαχείριση των εμπορευματοκιβωτίων.
Η εταιρεία διαθέτει παράρτημα στον Βόλο, όπου νοικιάζεται ένας χώρος 1.000 τ.μ. σε κοντινή απόσταση από τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου και εξυπηρετεί τις ανάγκες για το συγκεκριμένο λιμάνι.
Όλοι αυτοί οι χώροι είναι φυλασσόμενοι. Υπηρεσίες ασφαλείας και περιπολίας προσφέρονται από εταιρεία security. Επίσης, λειτουργεί 24ωρο σύστημα ασφαλείας με κάμερες και δέσμες – ανιχνευτές κίνησης.
Παράλληλα, για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών μας, διατηρούμε συνεργασίες ετών με μεγάλο αριθμό φορτηγών αυτοκινήτων και άλλων αυτοκινητιστών σε Θεσσαλονίκη και Βόλο.
Ως εκ τούτου, η εταιρεία μας εγγυάται αξιόπιστη και συνεπή παράδοση εμπορευματοκιβωτίων σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.
Επιπλέον, η Σιδηρόπουλος Μεταφορική Α.Ε. είναι πιστοποιημένη με το Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας ISO 9001:2015 και είναι η μοναδική εταιρεία στον κλάδο που από τις 26 Ιανουαρίου του 2015 έχει εγκαταστήσει και εφαρμόζει το Σύστημα Διαχείρισης Οδικής Ασφάλειας, σύμφωνα με τις αυστηρές απαιτήσεις του διεθνούς προτύπου ISO 39001:2012. Απώτερος στόχος μας είναι η οδική μεταφορά εμπορευμάτων με μηδενικά ατυχήματα και μηδενικές συνέπειες στην υγεία όλων των ενδιαφερόμενων μερών (πελάτες, εργαζόμενοι εταιρείας, υπεργολάβοι, κοινωνικό σύνολο, κρατικοί και ιδιωτικοί φορείς).
SC&L_ Δώστε μας μια εικόνα από τις υπηρεσίες που είστε σε θέση να παρέχετε στους πελάτες σας όσο και για το εύρος του πελατολογίου σας.
Μ.Σ._ Η εταιρεία συνεργάζεται με μια από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές ναυτιλιακές παγκοσμίως, την Mediterranean Shipping Company (MSC). Έχουμε αναλάβει τη διαχείριση των containers της MSC στην Βόρειο Ελλάδα.
Οι υπηρεσίες που προσφέρουμε είναι: • Ασφαλείς εθνικές οδικές μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων • Φορτοεκφορτώσεις εμπορευματοκιβωτίων (κενών και εμφόρτων) • Ρευματοδότηση ψυγείων εμπορευματοκιβωτίων, ειδική ηλεκτρολογική εγκατάσταση με 30 πρίζες • Καθαρισμός εμπορευματοκιβωτίων • Εναπόθεση εμπορευματοκιβωτίων στον χώρο μας • Ζύγιση εμπορευματοκιβωτίων, καθώς υπάρχει γεφυροπλάστιγγα • Πώληση εμπορευματοκιβωτίων (εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα) • Ενοικίαση εμπορευματοκιβωτίων (εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα).
SC&L_ Τα τελευταία χρόνια, ένα στοιχείο που αναδεικνύεται στην μεταφορά είναι αυτό της βιωσιμότητας και του περιορισμού των ρύπων από τις μεταφορικές εταιρείες. Πώς ανταποκρίνεται η δική σας εταιρεία στις προκλήσεις αυτές;
Μ.Σ._ Η ανανέωση του στόλου των οχημάτων αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την προστασία του περιβάλλοντος, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων και συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της «πράσινης» εφοδιαστικής αλυσίδας. Τα τελευταία χρόνια αυξήθηκε ο στόλος της εταιρείας μας με την προσθήκη 18 φορτηγών νέας τεχνολογίας με αποτέλεσμα να επιτυγχάνουμε μικρότερη κατανάλωση καυσίμων και λιγότερες περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις. Στόχος μας είναι κάποια στιγμή όλος ο στόλος της εταιρείας μας να είναι φιλικός προς το περιβάλλον.
SC&L_ Τι μήνυμα θα θέλατε να μεταφέρετε στην αγορά μέσω του περιοδικού μας;
Μ.Σ._ Τα τελευταία χρόνια, οι κλάδοι των logistics και μεταφορών δοκιμάζονται συνεχώς. Η πανδημία και η πολεμική σύρραξη δημιουργούν απρόβλεπτες και δυσμενείς συνθήκες. Δεν μπορούμε να προβλέψουμε πόσο θα διαρκέσει αυτή η κατάσταση. Μέσα σε αυτό το εκρηκτικό περιβάλλον, όλα τα μέρη της εφοδιαστικής αλυσίδας πρέπει να δείξουν τα κατάλληλα αντανακλαστικά και να σχεδιάσουν στρατηγικές αντιμετώπισης των κινδύνων. Ευελπιστούμε ότι θα αντεπεξέλθουμε και σε αυτήν τη δυσμενή περίοδο και σ’ αυτό θα βοηθήσει και η μετατροπή της Βόρειας Ελλάδας σε διεθνή εμπορευματικό κόμβο με την προσέλκυση περισσότερων επενδύσεων.
• ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ